Verzendwijze
Welkom op de pagina verzendwijze. Hier kunt u alles lezen met betrekking tot de verzending en levering van uw bestelling.
Per Sempre Toys heeft het merendeel van het assortiment op voorraad in een eigen magazijn.
Het magazijn van Per Sempre Toys
Dit doen we omdat onze klanten levertijd en leverbetrouwbaarheid belangrijk vinden. Bij sommige producten vragen we onze leverancier die rechtstreeks naar je te sturen; zoals bijvoorbeeld bij speelhuisjes. Bij ieder product staat aangegeven met welke levertijd je rekening moet houden.
Bestellingen waarvan de betaling is ontvangen worden vrijgegeven voor verzending. Een bestelling die is betaald en ontvangen op een werkdag voor 14:00 uur, wordt dezelfde werkdag verzonden en de dag erna - ook op zaterdag - bij je afgeleverd. (Pakketten zwaarden dan 31.5 kg worden niet standaard op zaterdag geleverd). Bestelling die na 14:00 uur zijn gedaan worden de volgende werkdag verzonden. .
Bezorgen doen we met DPD of DHL
Wij laten je bestellingen zoveel mogelijk bezorgen door DPD omdat we je daar de meeste flexibiliteit en service kunnen bieden. Je kunt pakketten tot 20 kg op een door jou aangegeven adres laten afleveren bij een DPD Parcelshop bij jou in de buurt.Pakketten tot 31.5kg kunnen niet naar een DPD Parcelshop. Dan kun je alleen een afleveradres kiezen. Wanneer je een bestemming kiest en de DPD afleverkeuzes verdwijnen, heb je een land gekozen waar we niet met DPD samenwerken.
Pakketten zwaarden dan 31.5kg worden door het zakelijke netwerk van DHL bezorgd. Maar die service kent zijn beperkingen. Zo zijn zaterdagleveringen uitzonderingen in Nederland. In Belgie wordt door DHL op zaterdag niet uitgeleverd. Speelhuisjes, door de afmetingen, worden soms door andere vervoerders bij u geleverd. Gepersonaliseerde produkten, die laten we op bestelling voor je maken, worden door Fedex of UPS bezorgd.
Wanneer je je mobiele nummer ingeeft, gebruiken we dat alleen om DPD je een DPD Predict bericht te laten sturen. Dan heb je inzicht wanneer je bestelling komt en kun je zelfs de leverdatum verzetten. Als je geen mobiel nummer ingeeft krijg je de DPD Predict informatie per email.
Tracking informatie en je zending volgen op de website van de koerier.
Bij het aanmaken van het DHL of DPD verzendlabel wordt het zendingsnummer (de tracking informatie) aangemaakt en dat zendingsnummer ontvang je vaak ook per email van de koerier. Met het zendingsnummer kun je op de website van de koerier zien waar je bestelling is. Normaal gesproken krijg je op de dag van verzending van ons een bericht dat je pakket verzonden is. Het kan soms gebeuren dat de koerier het zendingsnummer verandert. Helaas kun je met het nummer wat je van ons ontvangen hebt je zending dan niet volgen. Neem dan contact met ons op, dan achterhalen wij voor je het vervangende trackingnummer.
Over DPD Predict
Je ontvangt een SMS of e-mail op welke dag DPD het pakket gaat leveren. Komt die dag je niet uit? Dan kun je de bezorgdag tot zes werkdagen uitstellen. Op de dag van bezorging stuurt DPD je weer een bericht. Dan wordt je geinformeerd over het tijdvak van de bezorging. Je voordelen op een rij:
- je kunt de bezorging tot 6 werkdagen uitstellen
- DPD bezorgt wanneer het jou uitkomt
- DPD bezorgt binnen een tijdvak van een uur op de geselecteerde bezorgdag.
‘Geen gehoor’ en ‘niet thuis’
Je kunt er vanuit gaan dat wanneer wij je bestelling versturen, het de volgende werkdag wordt geleverd. Als je niet thuis bent is dat geen probleem. Geef DPD je bezorginstructies online door via www.nieuwelevering.nl. Hiervoor heb je de notificatie nodig die de DPD chauffeur voor je heeft achtergelaten.
DHL zal je bestelling weer meenemen en het automatisch de volgende werkdag opnieuw aanbieden. Daarna kun je het pakket zelf afhalen op uw DHL depot. (http://www.dhl.nl/nl/express/verzenden/dhl_vestiging_vinden.html) (Let op: deze depots zitten soms op enige afstand van je huis dus het is belangrijk een bezorging te plannen wanneer je zeker weet dat je thuis bent. Dat is niet altijd makkelijk; maar omdat het zwaardere pakketten zijn moeten we deze DHL verzendwijze gebruiken. Je kunt ons natuurlijk ook vragen jouw bestelling op een bepaalde dag aan DHL te geven zodat het dan de dag erna bij je wordt aangeboden.
‘Afgeven bij de buren’ kan niet altijd en niet in alle landen
Bij het inboeken van je bestelling vind je bij de adres gegevens een extra veld. Dat kun je gebruiken om een instructie in te zetten als 'bij geen gehoor afgeven bij de buren'. DPD zal dat zoveel mogelijk proberen te doen. Uiteraard binnen redelijkheid.
DHL zal het pakket alleen op het door jou opgeven afleveradres leveren. Als je niet thuis bent en je hebt een instructiebriefje op de voordeur opgehangen ‘afgeven bij de buren’ zal dit door DHL meestal worden genegeerd en het pakket weer worden meegenomen.
Afhalen kan ook - buiten kantooruren of in het weekend is geen probleem
Wanneer je iets onmiddellijk wilt hebben mag je jouw bestelling ook afhalen. Dat bespaart ook nog verzendkosten! Afhalen kan ook in de avond-uren of in het weekend. Bel ons: 06 27 536 006 of stuur een email naar info@persempretoys.nl om een afspraak te maken als je jouw bestelling wilt afhalen. Per Sempre Toys heeft o.a. de meeste Kidkraft en Win Green producten op voorraad. Misschien is niet alles voorradig, vaak kunnen we je een alternatief bieden. Je kunt Kidkraft afhalen of Wingreen afhalen (en andere producten) op afspraak. Kidkraft afhalen? Win Green afhalen? Bij Per Sempre Toys!
Rembours
Je kunt ook op rembours bestellen bij Per Sempre Toys. Met rembours zijn helaas wel extra kosten gemoeid:
Duitsland: 25 euro
Oostenrijk: 27.50 euro
Nederland: 17 euro
Belgie: 20 euro
Luxemburg: 20 euro
Neem contact met ons op om een rembourszending te organiseren.
Overzicht verzendkosten per land
Belgie | € 6,95 | Ierland | € 16,95 | Noorwegen | € 80,45 | Tjechie | € 16,95 | |||
Denemarken | € 26,95 | Italie | € 16,95 | Polen | € 23,00 | Verenigd Koninkrijk | € 14,45 | |||
Duitsland | € 6,95 | Letland | € 24,45 | Portugal | € 26,95 | Zweden | € 16,95 | |||
Estland | € 21,95 | Litouwen | € 24,45 | Roemenie | € 63,00 | Zwitserland | € 69,40 | |||
Finland | € 26,95 | Luxemburg | € 11,95 | Slovenie | € 21,95 | |||||
Frankrijk | € 16,95 | Nederland | € 6,95 | Slowakijke | € 19,45 | |||||
Hongarije | € 16,95 | Oostenrijk | € 14,95 | Spanje | € 21,95 |
Voor afgelegen gebieden wordt soms een toeslag berekend. Als dat zo is zullen we je na ontvangst van je bestelling daarover onmiddellijk informeren. Uiteraard kun je dan alsnog je bestelling annuleren.Als je bij het afrekenen je 'verzendland' kiest worden de verzendkosten automatisch aangepast. (er wordt geen rekening gehouden met toeslagen voor afgelegen gebieden)
Beschadiging bij levering
Als je de doos uitpakt doe dit dan niet met een scherp stanleymes, hiermee is de kans groot dat je het verpakte product beschadigd! Mocht je jouw bestelling beschadigd ontvangen dan moet je dit door de bezorger laten opmerken en binnen 24 uur aan ons via email of schriftelijk melden. Dit kun je doen door een mail te sturen naar info@persempretoys.nl. Wij zullen er dan voor oplossing van het probleem zorgen.
Retourneren
Wanneer je jouw bestelling wilt retourneren moet je de producten in de originele verpakking en een verpakking van dezelfde kwaliteit terug te zenden. Pakketten die door onzorgvuldig inpakken beschadigd zijn nemen wij niet retour. Ook gepersonaliseerde produkten kunnen we niet retour nemen. De kosten voor retourzending moet je zelf dragen. Maar we helpen je daar graag bij.
Privacy verklaring en voorwaarden
Per Sempre Toys “de houten speelgoed winkel” houdt uw gegevens privé. Persoonlijke gegevens worden gebruikt voor het uitvoeren en afhandelen van de bestellingen. Per Sempre Toys “de houten speelgoed winkel” stelt privégegevens niet beschikbaar aan derden. Je vindt de privacy verklaring en voorwaarden hier.